1.1. Wat is www.mailagenten.be?
Het maakt niet uit of u nu iets hebt besteld, dan wel u wacht op een belangrijk document. Wellicht kijkt u uit naar uw favoriete tijdschrift of een kaart van een lieve vriendin. Stiptheid en betrouwbaarheid zijn voor afzender en ontvanger van groot belang. De website www.mailagenten.be is door Spectos GmgH ontwikkeld om via onderzoeken en enquêtes de kwaliteit van post-, sorteer- en leveringsdiensten te meten en klantencontacten te onderzoeken. Daarvoor zijn wij aangewezen op de medewerking van onze studiedeelnemers. Deze ontvangen testzendingen en/of beantwoorden onze enquêtes. Als dank voor uw medewerking ontvangt u bonuspunten, zogenaamde Spectoscents, welke u kunt verzilveren in aantrekkelijke premies.
1.2. Wie is Spectos GmbH?
www.Mailagenten.be is een product van Spectos GmbH (www.spectos.com) vanuit Dresden. Spectos GmbH is een onafhankelijk en gecertificeerd instituut, dat zich bezig houdt met kwaliteitsmetingen en onderzoeken met betrekking tot klantencontacten. Wij onderzoeken met behulp van studies en enquêtes de kwaliteit van verbindingen tussen bedrijven en eindgebruikers. Onze resultaten leiden voor onze klanten en voor u als consument tot een duidelijke verbetering van service en communicatie.
Neem eens een kijkje op de homepage van Spectos. Wij verheugen ons op uw bezoek.
2.1. Op welke manier word ik studiedeelnemer?
U wil studiedeelnemer worden? Klik daarvoor op Registratie. Volg de aanwijzingen en u belandt in enkele stappen bij uw persoonlijke gebruikersaccount. Uw gegevens worden vanzelfsprekend strikt vertrouwelijk behandeld. Meer informatie over dit thema kunt u in ons Privacy Statement nalezen.
2.2. Wie komt in aanmerking om aan deze studie deel te nemen?
Alle personen vanaf 18 jaar, die vanuit een plaats in België meewerken en in België wonen kunnen deelnemen, mits zij beschikken over een geldig en actief e-mailadres en telefoonnummer. Personeelsleden van Bpost en hun onmiddellijke familieleden mogen niet deelnemen aan een onderzoek over de werking van bpost!
2.3. Hoe krijg ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord?
Tijdens de aanmelding kiest u een willekeurige gebruikersnaam (minstens 6 tekens) als ook een persoonlijk wachtwoord. Vervolgens krijgt u automatisch een e-mail met een link om uw aanmelding te bevestigen.
2.4. Zijn er aan de deelname kosten verbonden?
Als studiedeelnemer heeft u geen extra kosten.
3.1. Waarmee moet ik als studiedeelnemer rekening houden?
De deelnemer gaat ermee akkoord om tijdens de registratie volledige en nauwkeurige informatie te verstreken. Elke persoon mag slechts één keer als studiedeelnemer geregistreerd zijn. Meervoudige registraties met verschillende e-mailadressen zijn niet mogelijk en worden verwijderd.
3.2. Welke taken heeft een studiedeelnemer?
U heeft als studiedeelnemer 3 eenvoudige taken:
1. Maak elke dag uw brievenbus leeg, liefst ´s avonds rond 20 uur. Het is mogelijk dat de postbode vrij laat in de namiddag of in de vooravond bij u langskomt. Indien u de gewoonte heeft om bijvoorbeeld altijd rond de middag uw brievenbus leeg te maken, ga dan voor alle zekerheid ´s avonds nog eens kijken aub.
2. Open uw post en controleer of er testzendingen bij zitten (herkenbaar aan de i.code). Tip: Noteer onmiddellijk de datum van ontvangst op de testzendingen.
3. Meld de ontvangst van een testzending onmiddelijk aan ons.
3.3. Wat is eigenlijk het voordeel om studiedeelnemer te zijn?
De kwaliteitsverbetering van de postdiensten is in het belang van iedereen: het maakt niet uit of u nu iets hebt besteld dan wel u wacht op een belangrijk document. Wellicht kijkt u uit naar uw favoriete tijdschrift of een kaart van een lieve vriendin. Stiptheid en betrouwbaarheid zijn voor afzender en ontvanger van groot belang. Als dank voor uw medewerking kunt u leuke premies krijgen.
3.4. Hoe vaak wordt een studiedeelnemer actief?
U kunt zelf tijdens uw registratie aangeven hoe vaak u als studiedeelnemer actief wil zijn. Het is uw keuze of er 2 tot 4 testzendingen per week aan u worden gezonden. Let op: de hoeveelheid testzendingen hangt ervan af of in uw buurt op het moment een meeting plaats vindt. Het zal dus kunnen gebeuren dat u meerdere weken geen testzendingen ontvangt. In dit geval vragen wij u wat geduld te hebben – wij zijn u echt niet vergeten!
3.5. Informatieboekje
De belangrijkste informatie in verband met uw taken als studiedeelnemer kunt u bovendien in ons informatieboekje nalezen.
4.1. Wat is een testzending?
Een testzending is een zending die wij om de zoveel tijd aan u verzenden. Deze zendingen hebben verschillende afzenders – van bedrijven, instanties en particulieren – altijd in naam van Spectos zodat wij de kwaliteit van de leveringen kunnen controleren. Testzendingen zijn aan de buitenkant niet te herkennen. Zij kunnen in vorm en inhoud heel verschillend zijn: brieven, rekeningen, zendingen van instanties, catalogi, pakjes enz. Elke levering in uw brievenbus zal dus een testzending kunnen zijn!
4.2. Hoe vaak krijg ik een testzending?
Als studiedeelnemer bent u ofwel verzender ofwel ontvanger. Let op: het aantal testzendingen dat u ontvangt of verzendt is altijd afhankelijk van of er in uw omgeving al dan niet metingen worden uitgevoerd. Het kan daarom gebeuren dat u een aantal weken geen testzendingen ontvangt. Wij willen u vragen in dit geval even geduld te hebben - we zijn u niet vergeten!
4.3. Hoe kan ik een testzending herkennen?
Aan de buitenkant zijn testzendingen niet te herkennen. Als studiedeelnemer dient u daarom bijzonder attent te zijn wanneer u uw brievenbus leegmaakt. Indien er een i.code in een brief zit, dan gaat het inderdaad om een testzending.
4.4. Waarom krijg ik soms zo weinig testzendingen?
De hoeveelheid testzendingen hangt ervan af of in uw buurt al dan niet op het moment een meting plaatsvindt. Het zal dus kunnen gebeuren dat u meerdere weken geen testzendingen ontvangt. In dit geval vragen wij u om wat geduld te hebben – wij zijn u echt niet vergeten!
4.5. Ik zou graag meer/minder testzendingen willen ontvangen – wat kan ik doen?
De hoeveelheid testzendingen hangt ervan af of in uw buurt al dan niet op het moment een meting plaatsvindt. Het zal dus kunnen gebeuren dat u meerdere weken geen testzendingen ontvangt. In dit geval vragen wij u om wat geduld te hebben - wij zijn u echt niet vergeten!
4.6. Ik ben voor een bepaalde tijd niet thuis en/of kan geen testzendingen ontvangen of verzenden. Wat moet ik doen?
U kunt voor een bepaalde periode geen testbrieven ontvangen of verzenden (b.v. wegens vakantie of verhuis). Geef dan op Mailagenten.be via MIJN GEBRUIKERSACCOUNT - INSTELLINGEN - TESTZENDINGSPAUZE aan, wanneer u geen testzendingen kunt ontvangen of verzenden.
Gelieve deze periode minstens 4 weken daarvoor te melden.
Het is mogelijk dat ondanks uw testzendingspauze er tijdens uw afwezigheid zendingen worden bezorgd. Dit zal kunnen gebeuren, als de pauze niet op tijd werd gemeld en de verzendingen niet konden gestopt worden. Testzendingen die u tijdens deze testzendingspauze ontvangt, kunnen achteraf niet bij ons worden afgemeld. Daardoor zult u er ook geen SpectosCents voor kunnen krijgen.
5.1. Hoe kan ik de ontvangst van een testzending melden?
Om een testzending aan ons te melden, dient u ons de i.code en datum van ontvangst mee te delen. U hebt daarvoor de volgende mogelijkheden:
5.2. Wat gebeurt er als ik vergeet om een testzending te melden?
Indien u een testzending niet binnen 24 uur na ontvangst aan ons hebt gemeld, zal één van onze medewerkers telefonisch contact met u opnemen. U wordt vervolgens om i.code, datum van ontvangst en staat van deze testzending gevraagd.
5.3. Waarom belt het CallCenter mij, zelfs als ik geen testzending heb ontvangen?
Soms zijn zendingen langer onderweg dan normaal. In dit geval kan het gebeuren dat het CallCenter u contacteert hoewel u nog geen testzending hebt ontvangen. Wij verzoeken u alvast om begrip; zeg dan gewoon dat de zending nog niet bij u is aangekomen.
Uw volgende geplande testzendingen kunt u trouwens in uw GEBRUIKERSACCOUNT – INSTELLINGEN - TESTZENDINGEN nalezen.
5.4. Ik kan de testzending niet melden – wat is er gebeurd?
Dit kan verschillende redenen hebben: mogelijk heeft u gewoon de i.code niet correct ingevoerd. Herhaal het proces dan nog eens.
Indien ook de tweede poging niet lukt, dan zou het kunnen dat het melden van de zending niet meer mogelijk is omdat de i.code niet meer geldig is. Iedere i.code is slechts gedurende een bepaalde periode geldig. Na afloop van deze periode is het niet meer mogelijk deze i.code te melden. U krijgt daar dan jammer genoeg ook geen SpectosCents meer voor.
Bovendien is het niet mogelijk een i.code te melden, als u zich in een testzendingspauze bevindt.
6.1. Wat is een i.code?
De i.code is een uniek sleutelnummer voor elke testzending. De i.code bestaat uit meerdere cijfers. Deze i.code kunt u eenvoudig op elke pagina van het mailagentenportal via het i.code venster invoeren.
6.2. Waar kan ik de i.code vinden?
De i.code is goed zichtbaar op ieder testzending te vinden en is voorzien van het i.code symbool.
6.3. Hoe lang is een i.code geldig?
Elke i.code heeft een bepaalde geldigheidsduur; deze is bij elke testzending verschillend. Na afloop van de geldigheidsduur is het niet meer mogelijk om de i.code te melden en er SpectosCents voor te krijgen. Precies daarom verzoeken wij u testzendingen onmiddellijk na ontvangst bij ons te melden.
7.1. Wat zijn SpectosCents?
SpectosCents zijn bonuspunten die u voor uw medewerking ontvangt; u kunt ze opsparen en inruilen tegen leuke premies.
Naar de premies
7.2. Hoe kom ik aan SpectosCents?
U krijgt van ons SpectosCents, als u...
Normaal worden SpectosCents binnen een paar minuten na de actie op uw account gecrediteerd. Soms duurt het proces iets langer, b.v. als u deelneemt aan een enquête. Dan krijgt u de Spectoscents pas aan het eind van het onderzoek.
7.3. Kan ik mijn SpectosCents inruilen tegen geld?
Een contante betaling is niet mogelijk.
7.4. Kan ik alleen SpectosCents verzamelen als ik een i.code meld, of zijn er nog andere mogelijkheden om SpectosCents te verzamelen?
Er zijn andere mogelijkheden om SpectosCents te verzamelen: via onze website worden regelmatig mensen gevraagd om deel te nemen aan enquêtes waarmee u meer SpectosCents kunt verzamelen.
Vanzelfsprekend kunt u aan elke enquête maar één keer deelnemen.
7.5. Waar kan ik zien hoeveel SpectosCents ik al heb verzameld?
Via uw gebruikersaccount kunt u heel eenvoudig uw puntenstand controleren. Ga via SERVICE naar SpectosCents. Bovendien wordt uw puntenstand bij elke testzending vermeld.
Actie | SpectosCents |
---|---|
Melden van een testzending via internet | 40 |
Melden van een testzending via Callcenter, e-mail of fax | 30 |
Deelname aan een enquête (afhankelijk van de omvang) | 10-100 |
8.1. Hoe kan ik mijn SpectosCents inruilen tegen premies?
Uw verzamelde SpectosCents kunt u in uw persoonlijke gebruikersaccount via PREMIES BESTELLEN tegen leuke premies inruilen.
8.2. Hoe word ik op de hoogte gehouden van actuele premies?
Onze premies worden regelmatig geactualiseerd. Een overzicht over onze actuele premiepartners kunt u vinden via PREMIES. Ruil uw punten in en verkrijg tegoedbonnen ter waarde van 25 euro. Verzamel 2.500 SpectosCents en wij bieden u een vrije keuze uit 200 verschillende premiepartners.
Naar de premies
8.3. Hoe lang is een papieren voucher / geschenkbon geldig?
Onze tegoedbonnen zijn vanaf de dag van uitgifte 4 jaar geldig.
8.4. Wanneer verliezen mijn SpectosCents hun geldigheid?
Zolang u een actieve deelnemer bent aan onze studies, zullen uw punten hun geldigheid niet verliezen. Indien u uw deelname beëindigt, zal uw puntenaccount worden verwijderd. Gelieve daarom de resterende SpectosCents te verzilveren, voordat u uw deelname aan onze enquêtes beëindigt.
9.1. Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?
Indien u uw gegevens wil wijzigen of actualiseren, ga via uw gebruikersaccount naar INSTELLINGEN. Klik vervolgens op PERSOONLIJKE GEGEVENS. Wijzig nu de betreffende gegevens. Om de zes maanden worden uw gegevens door ons gecontroleerd. U wordt in dit verband door ons Callcenter gecontacteerd of tijdens het aanmelden wordt u gevraagd om via uw gebruikersaccount uw gegevens te controleren.
9.2. Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
Ga naar uw gebruikersaccount. Via INSTELLINGEN komt u bij PERSOONLIJKE GEGEVENS terecht. Wijzig nu het wachtwoord.
9.3. Wat moet ik doen, als ik mijn gebruikersnaam vergeten ben?
Neem in dit geval a.u.b. contact op via e-mail met support@mailagenten.be of gebruik ons contactformulier.
9.4. Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?
Indien u uw wachtwoord bent vergeten, gebruik de link WACHTWOORD VERGETEN? in het loginveld op de startpagina. Voer uw e-mailadres in en u krijgt een willekeurig nieuw wachtwoord. Het oude wachtwoord wordt niet hergebruikt. Na uw volgende succesvolle aanmelding kunt u via INSTELLINGEN – PERSOONLIJKE GEGEVENS gewoon weer een eigen wachtwoord kiezen.
9.5. Wat gebeurt er als ik voor een bepaalde tijd geen testzendingen wil ontvangen?
Na uw aanmelding heeft u in uw gebruikersaccount de mogelijkheid onder INSTELLINGEN – TESTZENDINGSPAUZE de gewenste periode, waarin u geen testzendingen wilt ontvangen, in te voeren. U verliest geen bonuspunten en testzendingen worden pas weer na de betreffende periode aan u verzonden.
Belangrijk: gelieve elke afwezigheidsperiode op tijd, minstens 4 weken van te voren, te melden.
Indien de verzending niet op tijd kan worden gestopt, bestaat de kans dat u in deze periode toch testzendingen krijgt. De tijdens uw testzendingspauze ontvangen testzendingen a.u.b. niet melden. U zult er ook geen SpectosCents voor krijgen.
9.6. Wat als ik geen studiedeelnemer meer wil zijn?
Uw deelname is geheel vrijwillig en u kunt op ieder tijdstip zelf beslissen of u verder aan onze studies wil deelnemen of niet. Indien u uw deelname wil beëindigen, dan hebt u daarvoor de volgende mogelijkheden:
Bij het beëindigen van uw deelname zullen uw gegevens en uw gebruikersaccount bij ons volledig worden verwijderd. Gelieve resterende SpectosCents daarom voor uw afmelding te verzilveren. Achteraf is dit helaas niet meer mogelijk.
Ondanks uw afmelding is het mogelijk, dat u nog testzendingen van ons ontvangt. Deze waren dan tijdens uw afmelding al onderweg. Gelieve ons de testzendingen met de transponders onmiddelijk terug te sturen. U hoeft de zendingen niet meer te melden.
9.7. Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen (die ik tijdens de aanmelding heb opgegeven)?
Bent u verhuisd? Hebt u een nieuwe brievenbus? Al uw persoonlijke gegevens kunt u wijzigen in uw gebruikersaccount via INSTELLINGEN – PERSOONLIJKE GEGEVENS.
10.1. Op welke manier worden mijn persoonlijke gegevens beschermd?
De bescherming van uw persoonlijke gegevens heeft bij ons een grote waarde. Wij zullen niet proberen u iets te verkopen en wij zullen uw gegevens strikt voor onze studies gebruiken. Voor meer informatie gelieve ons PRIVACY STATEMENT na te lezen.
10.2. Op welke manier worden mijn persoonlijke gegevens gebruikt?
Gegevens zoals b.v. leeftijd en geslacht zijn factoren die wij enkel tijdens de selectie van onze studiedeelnemers gebruiken. Deze gegevens zijn van belang om een betrouwbaar resultaat van de analyse te krijgen gebaseerd op een representatieve steekproef.
Wij hechten groot belang aan de bescherming van persoonsgegevens. U krijgt testzendingen (geadresseerde brieven, reclamefolders en catalogi) van onze partners om de kwaliteit van de bezorging te meten. Uw gegevens zullen in deze context uitsluitend gebruikt worden voor de kwaliteitsmeting. Uw gegevens zullen nooit aan derden worden doorgegeven. Voor meer informatie gelieve ons PRIVACY STATEMENT na te lezen.
Voor al uw vragen in verband met het privacybeleid van Spectos GmbH kunt u zich wenden tot de verantwoordelijke persoon:
Spectos Datenschutzbeauftragter
Theaterstr. 06
01067 Dresden.
Of u stuurt een e-mail naar: support@mailagenten.be.
Indien u nog verdere vragen heeft kunt u gebruik maken van het contactformulier op de website, of u stuurt een email naar: support@mailagenten.be